Pages

Friday, 27 January 2012

FB

assalamualaikum semua...
halomalo..
berhabuk blog ana punya lama x tgk..apa kahbar kekawan??mudah mudahan kita diberikan kesihatan oleh Allah SWt insyallah ameen..td ana ada bca fb macam2 post yg ana rasa x patut dipost nk tergelak pn ada.....so ada la beberapa topik yg menarik minat anak nk kongsi kt sini....salah satunya ialah cheng..chengg..chengg....

sabar oh sabar(tajuk sendiri bikin tau)
"kau pesan kat orang mulut jangan pedas la bagai . tapi kau sedar tak yang mulut kau tu mengalahkan longkang ? kau tak payah la nak mengata orang .
memang semua dah tunjuk belang . tapi topeng orang tak habis buka lagi . jangan sampai muka kau tak berkulit orang kerjakan . jaga sikit sensitiviti orang lain . mulut tu tolong berlapik . =.="
(dipost oleh seorang hamba Allah yang kononnya sakit hati) 

kalau kita perhatikan postnya ayat bukan main susun cantik.. cuma dalam islam x ajar kita mcm ni pn kn...??org kata kita kita ngata kt dia pulak...so kita sama lah macam dia 2x5..sedangkan pada zaman Rasulullah banyak kisah2 yang menunjukkan betapa sabar dan ikhlas nya Rasulullah menghadapi cacian,dugaan, dan kesengsaraan..(kisah2 tu nt ana post)...psstt** perhatian kepada muslimin muslimat diluar sana dalam islam juga x pernah ada yang mengatakan sabar itu ada "limit" atau had...ingatlah Allah dan banyakkanlah berzikir serta jadikanlah Rasulullah itu sebagai idola atau " role model" kpd kita....
Allah SWT juga memuji org2 yang bersabar yang berbunyi...
“…dan orang-orang yang bersabar dalam kesulitan, penderitaan dan dalam peperangan. Mereka itulah orang-orang yang benar imannya dan mereka itulah orang-orang yang bertaqwa.” (Al-Baqarah: 177)
Ya Allah kau tingkatkanlah kesabaran dalam diri kami...berilah kekuatan kepada kami untuk menghadapi ujianmu Ya Allah....permudahkanlah segala kesulitan...dan ampunilah dosa2 kami ya Allah...ameen..amenn..ya rabban a'lamin
Jangan Like Aja Baca Sampai Habis Dulu

2 comments:

  1. salam..
    opps aqim...sorry psaal nama mu, mana cek nak tau...

    sabaq naa sabaq...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa x kisah pownn...saja ja....biasalah baru kenal mmg org slalu silap nama cekkk..hahahahaha

      Delete