Pages

Tuesday, 3 May 2011

MACAM-MACAM AQIM

assalamualaikum..

OBESITY
 
    Ana kt sini nk kongsi skit pasal obesity.kt malaysia saja pn ramai yg mengalami masalah ni...cuba korang fikir..knape boleh jd pkra ni????ya la yg x alami ckp mudah"aku makan banyak x jd pn mcm diorang"setiap manusia berbaza...so sblum jd kt korang baik korang renungkn..

    bda ni mudah ja nk elak sbb kalau dah jd mmg susah nk mengecil...makn msa+penat+duit n mcm2 lg lah..medah ja jz amalkan makanan seimbang ikut piramid mknn n exercise...kalau bleh kurangkn mkn dkt luar n kurangkn minyak gnalah minyak sunflower ka olive oil(kalau byak duit lah ar bli)...
fruitsvegetables
makanlah byak buah n sayur sedap pa...emmm

Go to fullsize image
ikut piramid makanan simple kn nk jga bdan

setiap hari kalau bleh exercise la skrang-kurangnya 30 min ok la 2...ni keja nk lantak makanan,tido,main game,lepak...so korang fikirlah sama2 kita amalkan amalan yg sihat kalau bleh ikut sunnah Rasulullah SAW lg baikk......^^

nak ka korang jd cm ni....

Go to fullsize image



Go to fullsize image


tgk binatang pn bleh obes...

Go to fullsize image




clik read more ada lg...^^



BULI-MEMBULI



PERHATIAN!!!!!KEPADA SEMUA PEMBULI BAIK KORANG STOP MEMBULI....
     buli....buli...buli naik meluat ana dgr pktaan ni...ana sndri pn prnah jd mangsa buli...
kepada pembuli...apa faedah korang buat semua ni...nk tunjuk kuat supaya perempuan ska???x da duit nk bli makanan???takut???ce citer....x da faedah sedangkan kalau korang berbaik2 lg byak faedah...

     korang tahu ak bila kena buli korang pn bila besar rasa nk buli senang kata jd pembuli..ana pn mcm 2 dulu..rasa BODOH sgt...org pandang rendah kita...x nk kawan dgn kita...kata kita mcm2...haihhh x da faedah langsung binasakan diri lg ada la...


Go to fullsize image
    

 kepada pembuli...ramai org x aka kamu...benci kamu...hina kamu...mna maruah kamu ahhh????x malu ka????jga la air mka mak ayah kamu...jgn menconteng arang ke mka mrk..kalau ada masalah kongsi dgn kekawan x pn jpa kaunseling...ana tahu diorang membuli sbb ada masalah yg x dikongsikan...cuba korang semua dalami diri pembuli insyallah korang akan faham diorang..

     so kpa pembuli sudahlah membuli...cukup g minta maaf balik...kesian kt org naya dia ja...
sedarlah yg kita di dunia ni hanya sementara byak2 knlah beribadat kpd ALLAH SWT mudah-mudahan kita ditempatkan dlm golongan org2 yg beriman insyallah...



Go to fullsize image


Go to fullsize image

Go to fullsize image


thanx sbb bca ada lg tapi ana ada hal nt ana smbung...
please leave a comment^^



Jangan Like Aja Baca Sampai Habis Dulu

No comments:

Post a Comment